Mediacje
- Home
- Mediacje

Anna Karwowska
Dyrektor Wielkopolskiego Centrum Arbitrażu i Mediacji filia w Gnieźnie
Wielkopolskie Centrum Arbitrażu i Mediacji
filia w Gnieźnie
Celem głównym działalności Centrum jest ułatwienie obrotu gospodarczego poprzez zwiększenie dostępności polubownych, pozasądowych metod rozwiązywania sporów
Mediacje gospodarcze umożliwiają ugodowe zakończenie sporu zaistniałego między przedsiębiorcami, który powstał w związku z prowadzoną przez nich działalność.
Mediacje gospodarcze to:
- polubowne załatwienie sporu
- skuteczność i szybkość postępowania - mediacja jest szybsza niż postępowanie sądowe
- zapobieganie eskalacji konfliktu
- zachowanie poufności i dyskrecji
- oszczędność – mediacja jest relatywnie tańsza niż postępowanie sądowe
- elastyczne wyznaczanie miejsca i terminu spotkania Stron
- brak zbędnego formalizmu
- utrzymanie pozytywnych relacji między Stronami.
Utrzymanie dobrych relacji biznesowych i wzmacnianie więzi handlowych między przedsiębiorcami jest wskazane nie tylko ze względu na kontynuowanie dalszej współpracy między obecnymi kontrahentami, ale także oddziałuje na przyszłych, potencjalnych partnerów biznesowych, budując wizerunek firmy solidnej i umiejącej rozwiązywać sporne sytuacje.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Mediacja szansą dla każdego – przykłady:
- duża korporacja – mały przedsiębiorca
- firmy dysponujące finansami publicznymi – wykonawcy
- średni przedsiębiorca – mikroprzedsiębiorca
- mikroprzedsiębiorca – mikroprzedsiębiorca
- przedsiębiorca – osoba fizyczna zamawiająca usługę
Ponadto nasi mediatorzy mediują w sprawach cywilnych, rodzinnych, karnych, pracowniczych, medycznych, administracyjnych, rolniczych i zamówień publicznych.
Anna Karwowska
tel. 609 156 984
mediacje.karwowska@op.pl
Jolanta Koczorowska
tel. 605 240 101
koczorowska.mediator@gmail.com
Agnieszka Warduleńska
tel. 600 121 225
awardulenska@wp.pl
Dawid Łuczak
tel. 660 766 165
biuro@kancelarialuczak.com
ZASADY POSTĘPOWANIA MEDIACYJNEGO
Dobrowolność
Neutralność
Bezstronność
Poufność
Akceptowalność
Równość
Odformalizowany
Podjęcie rozmów celem rozwiązania sporu wymaga zarówno odwagi, poczucia odpowiedzialności, jak i wglądu we własne potrzeby, a także gotowości do szerszego spojrzenia niż tylko przez pryzmat własnych wąsko pojętych interesów.
Poddanie sprawy pod osąd innej osoby jest swego rodzaju konformizmem. Rozstrzygnięcie pozwala „umyć ręce” – „to przecież nie ja, to sąd”, mieć poczucie zwycięstwa lub wręcz przeciwnie „pławić się” w poczuciu krzywdy w przypadku niekorzystnego rozstrzygnięcia.
Przebieg mediacji
Złożenie wniosku o wszczęcie mediacji
Skierowanie sprawy do mediacji przez sąd / samodzielne zgłoszenie się do mediatora
Indywidualne spotkanie informacyjne
z mediatorem
Właściwa sesja mediacyjna
• spotkania wspólne
• spotkania odrębne
• uzgodnienia za pośrednictwem telefonu, poczty elektronicznej, innych komunikatorów
• przerwy wynikające z dynamiki procesu mediacyjnego
• wyrażenie potrzeb każdej ze stron
• poszukiwanie wspólnych rozwiązań
• ocena realności zaproponowanych rozwiązań
Spisanie i podpisanie ugody mediacyjnej

